Lina Einebrant

Alla inlägg under mars 2012

Av Lina Einebrant - 30 mars 2012 20:43

Segt bloggande. Jag ursäktar för min enda följares vägnar...

Jag har haft det väldigt stressigt med läxor och provplugg, OKEY? c:



Men idag har i alla fall varit en underhållande dag. Den började med att jag fick ta en spruta lite sporadiskt. Nu kan jag i alla fall inte få till 70% en könssjukdom som kan leda till cancer. Tihi, vad är det jag skriver? cx


Sedan var det historiaprov som var jobbigt lätt, typ. Jag hade ju mycket mer att visa än svaren på de få frågorna -.- Men det var kult C: Ja, prov som är roliga är det alldeles för få av..


Och allsång på bilden följdes det av. Amelia, Karin och jag måste lära Olivia lite kultur. Hon har fan aldrig hört Queen!


Sedan drog mor, som var i svängarna, och jag hem till Svensta. Även fast det var middagstid så rev jag ut en massa kakor ur skafferiet och satt och mula i mig och kollade på Adventure Time, Regular Show och Total Drama: The Revenge of the Island vilket är det bästa med att komma hem och det jag längtar till varje måndag C: Och där väntade även ett paket till mig som skickats från någon galen apa till norrbagge, och vad fanns i det? Jo, ett tv-spel som jag velat ha i årtusenden! Taaack så otroligt mycket! Du är min favoritkusin cx ... Synd bara att jag lämnade PS2:et i stan så jag kan inte spela förän jag åker in igen :7


Detta är kärlek!:

 

Av Lina Einebrant - 18 mars 2012 13:22

Den här veckan som var har varit helt otrolig! :D I onsdags och torsdag hade vi så kallade mångfalldsdagar på skolan då vi firade ja, mångfalld C: typ kulturer och så C: Jag gick på speedkamrating, alltså speed-dating fast för att skaffa vänner, vilket var svinkul! Cx Sedan har vi också gått på föreläsningar, bland andra om en gubbe som överlevde förintelsen. Det var verkligen skithäftigt. Och skithämskt.


I fredags var det Musik Direkt och typ alla mina klasskompisar var med cx så det var jag tvungen att se. Även igår, lördag, var det en till delfinal och syrrans band Quotes var med. Och vilka gick till final då? JO SYRRAN OCH BANDET! xO Lite stolt syster är jag :D De omtalade Sarrath (eller hur det stavas xC) spelade också och de var riktigt grymma och min kompis Erik var med och spelade sax! Det lät verkligen asfränt. De spelar liksom svintung metal. C:

Hela kvällen var helt grym med bara en massa vänner i publiken, och resten på scenen x) Men på vägen hem så kom jag ju på att jag hade missat Doctor Who! 8C MEN jag klev upp extra tidigt imorse så jag kunde se det :D Äntligen var det från den sjätte säsongen med Matt Smith. Han var ju asbra c: Sedan resten av dagen har jag kollat på Total Drama: The Revenge of the Island. Typ bästa TV-serien någonsin. Och jag har missat typ alla avsnitt av den nya säsongen! Jag kan fan inte leva mycket längre utan Cartoon Network på vardagarna! 8I

Av Lina Einebrant - 6 mars 2012 17:02

Vilken hemsk värld jag bor i...

Men idag har jag i alla fall haft det trevligt med en skidtur upp på Storhogna med morsan och syrran. Det var förjävligt isigt så för varje två meter man åkte for man bakåt en meter.. När vi kom fram fikade vi på samevistet, en våffla och varm choklad så klart c: Men jag fruktade tillbakafärden för jag ville inte glida omkring som en jävla Bambi något mer, så jag tog vesslan ner Cx Sedan satt jag och solade medans de andra åkte skidor ner. Jag är så duktig; jag kör världens träning på skidorna (=att gå en kilometer i timmen med skidor på fötterna) upp på fjället där man svullar i sig en massa grädde och skit och sedan tar lift ner. Jag tror jag går upp mer än ner när jag går ut och rör på mig. Jag säger då det. Igår samma sak. Jag mamma och syrran tog en promenad. Den ledde till kaféet nere på Svensta där några maffiga semlor blev ätna. Vad är meningen med att röra på sig om man bara fläskar i sig en massa under tiden..?  

Av Lina Einebrant - 6 mars 2012 16:50

Joseph Kony är den värsta brottslingen som går på jorden. Han kidnappar barn och ger dem vapen för att döda andra, även deras föräldrar och flickorna används som sexslavar. Han kallar barnen han kidnappar för Lord's Resistance Army, eller LRA. Det är över 30 000 barn i centralafrika som har blivit tagna och lever som barnsoldater. Kony kan fortsätta för att ingen vet om vad det är han gör. Vi gör honom känd så han kan stoppas.


Se på videon

Av Lina Einebrant - 3 mars 2012 22:24

And now it's time to watch it die



Eh.. Hur som helst.. Jag testade på att göra en gif idag Cx

Det är min katt Robert som är feg för allt som ser något som gör honom rädd c:


~Fortsättning~ 

Och så fort han ser eller hör något läskigt så sticker han och gömmer sig. Jag tänkte göra så att han går där ifrån också men inte fan kan jag rita en katt som går x7


Ovido - Quiz & Flashcards