Lina Einebrant

Alla inlägg under april 2012

Av Lina Einebrant - 27 april 2012 18:32

Fear is how I fall, confusing what is real


Blö... Jag vet inte riktigt varför jag bloggar eftersom jag inte har något att skriva om...

Igår gick jag och mina två bästa vänner, Ingrid och Gölin, på bio klockan nio på kvällen. Och hem kom vi vid tolv. Jag var lite trött. Filmen vi såg var så klart The Hunger Games. Jag har hört talas om den i flera år, typ, och funderat på att läsa den och nu när den kom ut som film var jag ju tvungen att se den c: Den var väl ganska bra. Inte så bra som jag trodde att den skulle vara, men inte direkt dålig. Ne, det var kanske inte något för mig :T

Ikväll skulle jag åka och se min kära vän Karin i en dansshow i Bräcke men jag hade ingen skjuts så det blev inte av.. :C Men imorgon ska jag dit då de gör en till uppvisning :D

Lol... Mycket mer intressant händer inte nu. Jag är ju ledig i fyra dagar nu. Gött. Inget speciellt är inplanerat för valborg för att jag typ inte orkar med något, lat som jag är, men kanske ska fira det med några vänner c:

Och just nu håller jag på att införskaffa mig datorspelet som är baserad på boken jag läser, Metro 2033, väldigt lagligt och så. Men spelet är liksom inte sådant jag brukar spela så det lär inte gå så bra. Men det gör inget för jag borde läsa boken innan jag spelar för att inte spoila något.

 Trailern till spelet:

Just det. Det är boken jag läser. C8

Av Lina Einebrant - 24 april 2012 20:38

Ett till av de nationella proven gjord idag då. Skönt att det är gjort. I övermorgon kommer fröjden om nästa svenska NP. Kult.

Dagen har annars varit rätt skön. På historian satt jag bara och skrev på uppgiften vi har, som är rätt så rolig faktiskt. Och sedan bildlektionen var också kulig. Tiden bara flög ut i den kalla lufet och jag ville inte sluta, men lärarn skulle på möte senare så jag gatt gå :C Han kickade ut mig! Nerå, så gick det faktiskt inte till..

Blö.. jag är trött som fan just nu. Fast vem säger att han är trött..? Jag tror inte ens på honom så vad fan är det jag säger..? Ni förstår, jag är trött. Jag somnade när jag satt och läste (det händer typ jäämt, jag hatar det..!) och mamma ringde och jag pratade tydligen med henne lite halvt sovande... Jag har börjat läsa en ny bok, som jag köpte för länge sedan och som har legat och dammat i bokhyllan. Jag käde verkligen för en sci-fi-bok nu så jag valde att läsa den. Jag har knappt läst ett kapitell än men hittills är den svinbra! Sjukt jävla spännande. Måste fortsätta läsa...

Och boken heter Metro 2033 och är skriven av Dmitrij Gluchovskij.

  

Ne nu ska jag gå och läsa, och sova... Men helst inte samtidigt.

Av Lina Einebrant - 23 april 2012 19:18

Kan någon säga mig hur man pluggar till ett nationellt prov? Jag har ju ett av dem imorgon, som precis alla andra ettor i Sverige, och känner mig stressad och nervös. Hjälp mig bli av med de känslorna :'7


Idag hade vi ett annat stort prov i naturkunskap som jag inte hade lärt mig någonting om... Hur ska jag kunna göra ett prov om något jag inte har lärt mig. Som tur är var faktiskt min förra skola bra och jag lärde mig faktiskt något då, till skillnad från denna skola jag går på nu.. Så jag skrev liksom bara det jag kunde sedan tidigare. Gills det som fördjupning..?


En muntlig bokredovisning i grupp gjordes också idag. Roligt när det sitter en amerikan bredvid en. Jag vet att jag inte är någon jävla expert på språket, räcker det inte med att läraren sitter och analyserar en..? Nej, men det var i alla fall några riktigt intressanta böcker som det pratades om där. Och nu har jag några till böcker jag vill läsa C: .... Måste ta och göra en lista någon gång kanske....


JA, skolan är det ända jag kan tänka på för stunden! >:T ....Och att den där jäveln Arpeggio har alla Clockwerk-delarna! Måste spela Sly 2... Jag fruktar slutet xC Jag vill inte att något ska hända med Bentley..! :'C

Av Lina Einebrant - 15 april 2012 16:42

Inte mycket har hänt på detta ställe... Stackars lilla blogg som bara blir bortglömd :'C


Nu är påsklovet snart över och inte mycket har hänt under det.. Men det är fan så det ska vara c: Nu längtar jag till sommarlovet!

Det enda jag har gjort under lovet egentligen var spelat tv-spel och spelat datorspel. Vilken variation. På tv:n finns Sly 2: Thieves in Time. Jag var tvungen att gå ner och slipa skivan på Game för att den var för repig för att vela funka. Roligt att det blir så när man får ett nytt spel Cx Och på datorn har så klart Sims 3 dominerat. Jag spelar en 100 baby challenge; alltså att jag med en sim ska pressa fram ett hundra småglin. Jag har kommit till fem än så länge. .... Det är något i alla fall!


Söta simmar c:

 

*host* myaltersims.blogspot.se


Och så har jag hängt med komisgänget och dampat oss och en vän från klassen kom och hälsade på mina vänner här så så klart ville jag också vara med. 

Och så fick jag tillbaka en massa Sims 2-spel av en kompis (vi typ delar på spelen. Jag vet att det är aja baja men vem fan bryr sig om ts2 nu mera any way) och vill verkligen spela men jag har tappat bort grundspelet så det blir inget spelande här! Jag har haft såna problem förut med att jag hela jävla tiden slarvar bort det viktigaste spelet, och har på senaste tiden typ tillägnat mitt liv åt att hålla koll på det men ändå lyckas jag slarva bort det! >:C

Dessutom har det varit världens Stephen Fry-specialare på BBC Entertainment hela påskhelgen så där har man varit lite fastklistrad :D Och idag var det maraton med The Looney Tunes Show på Cartoon Network. Hade ju jättemycket att göra idag, varför gör du så här mot mig, tv?? OTROLIGT bra program i alla fall! Jag älskar gamla Looney Tunes men den här nya är mer som en vanlig sitcom och är helt sjukt bra juu! Cx The Amazing World of Gumball var det maraton av förra helgen, så det kollade jag också jävligt mycket på c: Skitbra serie det också c: Bara jag som verkligen älskar de nya serierna på CN? :T


Oj oj, jag fick världens nyheter här om dan!! Ett av de band jag inte lyssnar så mycket på längre men som ändå är lite av mitt favoritband, Green Day, ska släppa en skiva senare i år!! xD Jag kan typ inte fatta det!!! JAG DÖR!!!!!!!! Och det blir bättre! En skiva till blir det! OCH ÄNNU EN TILL!! En triologi av skivor!!! 8O

Jag tror jag sprängs..! Den första släpps i september, den andra i november och den tredje i januari xD Aej, det går fan inte att uttrycka med smilisar.......!!!!!!!

iUno! iDos! iTré!


Bla bla bla


Mer har hänt men je örsk int skriv meir. Nu måste jag packa hela mitt liv och dra till staden.

Ovido - Quiz & Flashcards