Lina Einebrant

Direktlänk till inlägg 21 november 2012

30 dagars-utmaning Dag 4 - Den bästa science fiction-filmen

Av Lina Einebrant - 21 november 2012 22:09


Ooooh c8 Sci fi är min absoluta favoritgenre! :) Så det här blir klurigt. Mina tre favorit-filmer är sci fi, men jag planerar att nämna två av dem i andra frågor så jag kan väl ta den tredje här då :) Jag älskar nog alla ganska jämnlikt men jag tar väl den som jag inte tar sedan, jag vill ju inte behöva upprepa mig. Så jag antar att den bästa sci fi-filmen enligt mig blir:


 


The Hitchhiker's Guide to the Galaxy!


Mmmmmmmm den är så bra! :D Det kanske inte är den bästa sci fi-filmen jag sett kanske, eftersom den är minst lika mycket komedi. När jag tänker på "bästa sci fi" borde det vara en film som är otrolig science fiction-aktig, och det finns många andra filmer som är mer det än den här, men det är en av mina absoluta favoritfilmer så det överväger vetenskapen C:


Filmen är jävligt knäpp så det blir nog svårt att berätta om den, men den handlar om Arthur Dent (Martin Freeman min älskling 8D typ världens bästa skådis!! Han kommer att vara den bästa hobbiten någonsin!!!!!) som lever ett tråkigt och väldigt vanligt liv. Men en dag får han reda på att hans bästa kompis är en utomjording och att jorden kommer att gå under om några minuter. Hans vän, Ford, är en liftare som reser genom galaxen för att skriva för en bok, Liftarens guide till galaxen. Hur som helst liftar de med ett vogoniskt rymdskepp, som tillhör de som förintade jorden, vogonerna. De tar sig sedan till ett rymdskepp som tillhör en gammal vän till Ford, galaxens president Zaphod Beeblebrox, som reser tillsammans med en tjej som heter Tricia, eller Trillian som hon kallar sig själv, som är en tjej som Arthur har träffat förut och blev lite förtjust i. Zaphod letar efter en planet som heter Margrathea där en superdator ska finnas som ska kunna svara på frågan om livet, universum och allting. OCH en massa mer saker händer men jag ska inte gå in på allt. Jag skulle kunna skriva hela manuset, efter alla gånger jag sett filmen hehe C:


Okey, så jag tyckte att cabin in the woods var för vrickad för min smak, men vad är då det här? Det är fan den flummigaste historian någonsin skulle jag bestämt tro. Filmen är baserad på boken med samma namn som är skriven av Douglas Adams, jag läste den i somras. Det finns fyra böcker till tror jag så de ska jag också läsa :) Tro det eller ej men boken är nog knäppare än filmen... Haha. Det är mycket vetenskap och filosofi i boken vilket gör den lite svår att hänga med i, men sådant är mycket lättare att beskriva på film, så därför tycker jag faktiskt att filmen är bättre än boken........ Och det är ovanligt!


Arthur: "Normality... We can talk about normality when the cows come home..."

Ford: "What is normal..."

Trillian: "What is home..."

Zaphod: "What are cows??"


Många underbara skådisar är med som Martin Freenman, Zooey Deschanel, Alan Rickman, Stephen Fry, Bill Nighy och Bill Bailey. Åååh så mycket kärlek!! :D


Underbar film.


Har skrivit mycket idag, sorry för det. Ajöss och tack för fisken.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Einebrant - 16 mars 2013 21:37


Halloj   Trevligt att ses igen   Det var nog många dagar sedan jag gjorde den här utmaningen sist... Men jag klarade av att göra den  fyra dagar i rad, det är bättre än vad jag trodde jag kunde klara av faktiskt!   Hur som helst så ska ja...

Av Lina Einebrant - 21 november 2012 21:35


  Så klart så sackade jag efter en dag så jag kör två dagar idag...   Den här var lite klurig för jag minns liksom inte alla filmer jag sett. Jag har sett många dåliga filmer, men jag föredrar att bara komma ihåg de bra. Jag har väl förtryckt d...

Av Lina Einebrant - 19 november 2012 22:57


  Jag är trött och vill gå och lägga mig men måste väl köra vidare med dag två, eftersom jag lovat mig själv att faktiskt göra den här utmaningen.   Så den bästa filmen jag sett under det här året... Jag har ju kollat på några av mina favoritfi...

Av Lina Einebrant - 18 november 2012 16:46


               Den senaste filmen såg jag för en vecka sedan. En kompis till min syster kom över, sedan kom en kompis till mig och min syster och sedan kom en kompis till min systers kompis, som vi inte ens kände. Det var trevligt. Jag ...

Av Lina Einebrant - 18 november 2012 16:28

Tjenare på er, de oexisterande läsarna av denna löjliga lilla blogg.   Jag tänker starta en 30 dagars-utmaning för att få något att hända här och temat är film. Jag tycker alltid om att diskutera filmer så det skulle ju kanske passa på min blogg ...

Ovido - Quiz & Flashcards