Lina Einebrant

Direktlänk till inlägg 21 november 2012

30 Dagars-utmaning Dag 3 - Den sämsta filmen jag sett under året

Av Lina Einebrant - 21 november 2012 21:35


Så klart så sackade jag efter en dag så jag kör två dagar idag...


Den här var lite klurig för jag minns liksom inte alla filmer jag sett. Jag har sett många dåliga filmer, men jag föredrar att bara komma ihåg de bra. Jag har väl förtryckt de hemska upplevelserna...


Det var ett tag under sommarlovet då min syster, min kusin och jag bara såg skitdåliga filmer. Och vi kollade på film varje kväll. Det var typ tio skitfilmer efter varandra. Sedan kollade vi på typ 28 dagar senare, Insidious och The Amazing Spider-man och allt blev bra igen, men jag minns fan inte vilka de dåliga filmerna var, och jag kan inte komma på någon som jag bara velat kräkas åt.


Okey... Jag tror att jag har en film. Det var en film som jag bara hade hört skulle vara asbra, och hade fått jävligt bra beröm, men jag ville bara gråta över att den var såå dååålig! Och filmen var:


 


The Cabin in the Woods.


Så som jag förstod det så skulle det här vara den bästa skräckisen någonsin, enligt vad jag hade hört. MEN DEN SÖG. Det sorgligaste är nog hur någon jävel skulle kunna tycka att den är bra 8/


Okey så filmen är som en parodi på skräckfilmer och ska tydligt visa varenda del som bygger upp en. Den bevisar hur fucked man skulle vara om man skulle vara med i en skräckis.


Den handlar liksom om ett gäng kompisar som åker ut i skogen för att övernatta och ha kul i en ensam stuga mitt ute i ingenstans. Klassiskt. De träffar en hemsk gubbe på en bensinstation på vägen dit som försöker varna dem. Så klart. Väl i stugan sitter de och röker på och dricker. Skulle inte gå utan det. De märker att stugan är lite knepig och hittar en källare med en massa läskiga saker som dockor och dagböcker. Självklart. De läser ur en dagbok och väcker några zombies. De coola paret har sex i skogen och dör först. Den nördiga tjejen överlever längst.


Jag har inte bara beskrivit vad Cabin in the Woods handlar om utan också typ en miljard andra skräckfilmer. Det är just det filmen handlar om; att det ska vara en typisk skräckhistoria. Vilket är coolt antar jag, men filmen har en svinknäpp sidohistoria; det är nämligen några som gör så att det här händer. Alltså de skickade zombierna på ungdomarna och hade kameror överallt i huset så att de kunde veta vad mer de skulle få dem att gå igenom... Så det var nästan som att de filmade en dokusåpa med folk som dör... Fast inte visade det på tv... Jag vetefan! Jag tycker att filmen är störd och fattar knappt något själv så jag har svårt att förklara! 8c


Sedan när man inte trodde att filmen kunde bli knäppare, och sämre, hamnar de två överlavande under marken där det här företaget som styr vad som händer i stugan har en massa monster inlåsta och de skickar upp olika när olika människor kommer till stugan. De släpper lös monstren och någon blir styckad av en enhörning och chefen av stället dödas av en fet fiskmänniska... SEDAN när filmer inte kan bli mer vrickad blir den mer vrickad! Det som låg bakom allt var några gudar som mänskligheten var tvungen att offra folk till så att inte jorden skulle gå under... Och man måste göra det genom att köra världens skräckisklychor. JAG FATTAR INGENTING.


Det jag förstår minst är hur folk faktiskt tycker att den här filmen går att se på utan att ögonen rinner ut, än mer hur de kan tycka att den är så förjävligt bra som jag hört. Jag kräks. Missförstod jag filmen eller lever jag i en värld full av efterblivna??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina Einebrant - 16 mars 2013 21:37


Halloj   Trevligt att ses igen   Det var nog många dagar sedan jag gjorde den här utmaningen sist... Men jag klarade av att göra den  fyra dagar i rad, det är bättre än vad jag trodde jag kunde klara av faktiskt!   Hur som helst så ska ja...

Av Lina Einebrant - 21 november 2012 22:09


  Ooooh c8 Sci fi är min absoluta favoritgenre! :) Så det här blir klurigt. Mina tre favorit-filmer är sci fi, men jag planerar att nämna två av dem i andra frågor så jag kan väl ta den tredje här då :) Jag älskar nog alla ganska jämnlikt men jag t...

Av Lina Einebrant - 19 november 2012 22:57


  Jag är trött och vill gå och lägga mig men måste väl köra vidare med dag två, eftersom jag lovat mig själv att faktiskt göra den här utmaningen.   Så den bästa filmen jag sett under det här året... Jag har ju kollat på några av mina favoritfi...

Av Lina Einebrant - 18 november 2012 16:46


               Den senaste filmen såg jag för en vecka sedan. En kompis till min syster kom över, sedan kom en kompis till mig och min syster och sedan kom en kompis till min systers kompis, som vi inte ens kände. Det var trevligt. Jag ...

Av Lina Einebrant - 18 november 2012 16:28

Tjenare på er, de oexisterande läsarna av denna löjliga lilla blogg.   Jag tänker starta en 30 dagars-utmaning för att få något att hända här och temat är film. Jag tycker alltid om att diskutera filmer så det skulle ju kanske passa på min blogg ...

Ovido - Quiz & Flashcards